Klas L5B bij juf Ellen en juf Ine
Muziekinstrumenten
In de klas leerden we over verschillende muziekinstrumenten: snaarinstrumenten, blaasinstrumenten, slaginstrumenten, ...
Enkele leerlingen maakten een filmpje met hun instrument.
Enkele leerlingen maakten een filmpje met hun instrument.
|
|
|
|
|
Adventkrans
We zijn in de adventperiode. Dit betekent dat we aan het aftellen zijn tot aan Kerstmis.
In de godsdienstles maakten we elk een adventkrans als symbool voor het uitkijken naar Kerst.
In de godsdienstles maakten we elk een adventkrans als symbool voor het uitkijken naar Kerst.
De noormannen (stopmotion fimpje van Berend)
In de weroles leerden we dat in de Middeleeuwen de volkeren schrik hadden van de Noormannen. De Noormannen of Vikingen veroverden en plunderden heel wat zuidelijke gebieden.
Berend en Aske uit onze klas maakten hiervan een stopmotionfimpje.
Veel kijkplezier!
Berend en Aske uit onze klas maakten hiervan een stopmotionfimpje.
Veel kijkplezier!
|
|
Kwinkles
We leerden dat er veel kwaliteiten bestaan. Via een spel leerden we elkaars kwaliteiten te ontdekken.
Frans gedicht: 'Moi aussi'
Binnenkort hebben we onze derde spreekoefening voor Frans. We brengen een Frans gedicht voor de klas.
Hieronder kan je het gedicht al eens beluisteren en inoefenen.
Hieronder kan je het gedicht al eens beluisteren en inoefenen.
Bakken en proeven:
Zie hier de foto's van onze gezellige baknamiddag.
Halloween:
In onze klas begint het stilletjes aan griezelig te worden...
Scholenveldloop
Muzische les: Wat als ...?
Comment tu t'appelles?
We leerden reeds onszelf en enkele klasgenoten in het Frans voor te stellen door het werkwoord "s'appeler" te gebruiken.
vb: Je m'appelle Max. Et ça c'est mon ami. Il s'appelle Thomas.
Aan de hand van onderstaand liedje oefenden we de woordenschat hierrond verder in. Zingen jullie nog eens mee?
vb: Je m'appelle Max. Et ça c'est mon ami. Il s'appelle Thomas.
Aan de hand van onderstaand liedje oefenden we de woordenschat hierrond verder in. Zingen jullie nog eens mee?
Les met de chromebooks
Talent aan het werk!
In onze klas is het niet altijd rekenen of taal. Af en toe mogen we ook onze talenten aan bod laten komen. We tonen waar we goed in zijn. Die talenten werken we verder uit. En misschien hebben we wel een talent ontdekt, waarvan we niet wisten dat we het in ons hadden. Zo hebben wij al ontdekt dat we echte muziekkenners in de klas hebben. Maar dat niet alleen. Er zitten ook leerlingen die goed zijn in denkwerk en een volledig legohuis kunnen bouwen volgens plan. Anderen kunnen dan weer heel goed knutselen. Ook leerden we van een leerling een nieuwe kaarttruc. Deze talenten ontwikkelen we allemaal in de 9 eilanden. Deze eilanden zijn de volgende:
- muziekeiland - sameneiland
- beweegeiland - wereldeiland
- taaleiland - denk eiland
- wil-en durfeiland - fijneiland
- beeldeiland
- muziekeiland - sameneiland
- beweegeiland - wereldeiland
- taaleiland - denk eiland
- wil-en durfeiland - fijneiland
- beeldeiland
sportdag vrijdag 11 september 2020
Vandaag was er sportdag op school.
De sportleerkrachten hebben voor ons een leuke dag in elkaar gestoken.
We maakten kennis met volgende sporten:
- wackitball
- wereldbal
- rugby
- lacrosse
- teambuilding
Hieronder kunnen jullie de foto's bekijken van onze sportieve dag!Ine en juf Ellen. Samen zijn we jullie juffen voor dit .
De sportleerkrachten hebben voor ons een leuke dag in elkaar gestoken.
We maakten kennis met volgende sporten:
- wackitball
- wereldbal
- rugby
- lacrosse
- teambuilding
Hieronder kunnen jullie de foto's bekijken van onze sportieve dag!Ine en juf Ellen. Samen zijn we jullie juffen voor dit .
|
groepsfoto
Muzische les: bodypercussion
Het is vrijdag 14u30. Tijd om de dag af te sluiten met een muzische les.
We maakten kennis met de muzische vorm 'bodypercussion'.
Bodypercussion betekent ritmes maken met je lichaam door te slaan, klappen, stampen.
Dit zonder instrumenten, attributen of andere hulpmiddelen te gebruiken.
We maakten kennis met de muzische vorm 'bodypercussion'.
Bodypercussion betekent ritmes maken met je lichaam door te slaan, klappen, stampen.
Dit zonder instrumenten, attributen of andere hulpmiddelen te gebruiken.
Eerste lesje Frans
Wij zitten in het vijfde leerjaar en krijgen voor het eerst een nieuwe taal aangeleerd op school.
Namelijk: Frans.
Vandaag vond al onze eerste les plaats. We leerden het Franse alfabet.
Wist je dat die ook uit dezelfde 26 letters bestaat als in ons Nederlands?
Alleen worden er hier en daar wel wat letters anders uitgesproken.
We oefenden dit aan de hand van een liedje: 'La gym de l'alphabet'.
Wie zingt dit liedje nog eens thuis met mama, papa, broer of zus?
Namelijk: Frans.
Vandaag vond al onze eerste les plaats. We leerden het Franse alfabet.
Wist je dat die ook uit dezelfde 26 letters bestaat als in ons Nederlands?
Alleen worden er hier en daar wel wat letters anders uitgesproken.
We oefenden dit aan de hand van een liedje: 'La gym de l'alphabet'.
Wie zingt dit liedje nog eens thuis met mama, papa, broer of zus?
Welkom in klas 5B
Wij zijn juf Ine en juf Ellen. Samen zijn we jullie juffen voor dit schooljaar.
We zien er naar uit om jullie allen te mogen verwelkomen in onze klas 5B.
Hou deze pagina in het oog. Hier zullen af en toe klasfoto's en filmpjes verschijnen.
Veel groetjes en tot dinsdag 1 september.
We zien er naar uit om jullie allen te mogen verwelkomen in onze klas 5B.
Hou deze pagina in het oog. Hier zullen af en toe klasfoto's en filmpjes verschijnen.
Veel groetjes en tot dinsdag 1 september.